06 februarie, 2013

De succes - alegerea

CEL MAI POTRIVIT MOMENT PENTRU A FACE CEL MAI BUN LUCRU SE AFLA UNDEVA INTRE AZI SI MAINE, ADICA AZI, AICI, ACUM!
 Proverb oriental
        
  Pentru ca in primul articol am vorbit despre Cine si de ce De succes, acum am sa va spun ce provocare m-a determinat sa aleg aceasta asociere a tinerilor cu... de succes!

   La sfarsitul anului 2010, in octombrie, am avut placerea sa fiu la Suceava cu ocazia aniversarii a 150 de ani de la infiintarea liceului „Stefan cel Mare” si 30 de ani de la absolvirea mea (nu prea vreau sa cred ca este adevarat,ca au trecut atat de multi ani, dar accept)! 
  Vorbind cu colega mea Mariana – profesoara de matematica, cu sotul ei Dan Popescu si el profesor de matematica si director al aceluiasi colegiu, am verificat o constatare a mea. Tinerii de astazi sunt diferiti de cum eram noi(ce mai noutate!). 
   I-am intrebat si pe ei care este atitudinea tinerilor din liceu. Pentru ca raspunsul a confirmat  ceea ce eu am constatat in peste 13 ani de training si activitate cu tinerii, am decis sa fac ceva. Ceva care sa le ofere o noua perspectiva, sa le genereze o alta atitudine si o pregatire pe care scoala (cu programa foarte incarcata de materiicu informatii si cunostinte teoretice) o ofera insuficient si incomplet.
  Vorbesc de atitudinea pozitiva, zambetul si buna dispozitie, de atitudinea de succes.
  Cu alte cuvinte, este vorba de pregatirea pentru succes in viata!
  De aici si pana la proiectul „Construieste-ti succesul in viata – prin atitudine  si bune maniere!” a fost doar un pas.
   Am discutat mult si au venit multe idei bune din partea Adrianei, cu care am desenat primele contururi ale proiectului.S-a alaturat Stefana, impreuna cu Asociatia MANIERES, alaturi de care am trimis prima prezentare, initiativa si obiectivele proiectului, mai multor prieteni si cunostinte in ianuarie 2011.
  Am discutat si am primit feed-back de la multe persoane,carora le multumesc pe aceasta cale. Atitudinea si increderea lor in obiectivele  propuse, au facut sa-mi  creasca entuziasmul si sa-mi dea puterea sa continui. 
  O intalnire surpriza, foarte placuta a fost cu Serban - presedintele si initiatorul proiectului “Scoala pentru succes”. Asociatia pe care a infiintat-o, “Asociatia pentru antreprenoriat si leadership ApeAL”,  are obiective foarte frumoase, adresate unei educatii alternative pentru tineri, care coincid in mare parte cu cele ale Asociatiei “Tineri de succes”. Asta in conditiile in care, punctele noastre de vedere comune, nu s-au mai intersectat din 2004.
  Initiativa lui Serban s-a materializat si in infiintarea “Bibliotecii Succesului” in cadrul Pensiunii Casa Mica, unde oricine poate imprumuta carti din domeniul dezvoltarii personale, leadershipului, finantelor personale, succesului. In acelasi timp acolo se pot organiza si intalniri, cursuri, traininguri pentru ONG-uri si sau alte organizatii.
   A fost destul de provocator sa comunic, sa generez intelegere si incredere si oamenilor cu care am stat de vorba despre proiectul “Tineri de succes”. Reactia si mesajul lor incurajator m-a determinat sa demarez primele actiuni.
   Alaturi de Alecs si Irina am primit multa energie si proiectul vitalitate.
  Cea care a determinat explozia primelor actiuni este o o persoana plina de energie, entuziasm si optimism! Fara Gabriela este posibil ca si acum sa fi lucrat la dezvoltarea  proiectului, pentru a-l perfectiona si adapta!
   Prima intalnire, in 20 octombrie 2011, la cafeneaua Verona-Carturesti: Alecs, Irina, Andra si bineinteles Gabriela! Am vorbit despre apreciere, zambet, fericire, bune maniere, bunavointa, despre A FI, A FACE si A AVEA, despre succes in general si despre succesul fiecaruia. Am decis ca zambetul sa fie emblema, insigna, starea de A FI a tanarului de succes, actiunea sa-l reprezinte si atitudinea pozitiva sa-i defineasca rezultatele obtinute!
   Am continuat in 05 noiembrie 2011. Ni s-au alaturat Monica, Lavinia si Iuliana. Am discutat despre A DEVENI - stil de viata, calitati, motivatii.
    Intalnirile au continuat in 19 noiembrie-10 decembrie, cand au mai participat: Veroni, Stefan, Sandra.
    Intre timp am mai organizat doua evenimente, gazduite de ASE si Universitate, la cursurile de management si comunicare.  Si de aceasta data, implicarea si  initiativele Gabrielei au avut un rol hotarator. Acolo am prezentat proiectul studentilor de la  doua facultati. 
   Un merit deosebit l-a avut deschiderea catre educatia non formala a doamnei profesoare Cristina Suciu si a doamnei profesoare Catalina Bonciu, care ne-au incurajat pe noi si pe studenti, in a accesa pe toate caile succesul in viata.
   Intalnirile au continuat si au inceput sa fie invitati si tinerii din liceu, alaturi de studenti: Adi si Paul, Oana dar si doamna profesoara Cristina Suciu ne-au facut placerea sa participe.  
   Asfel s-a incheiat as putea spune primul semestru al actiunilor Asociatiei.
  Peste  110 de participanti la prezentarile si intalnirile Asociatiei si a Clubului “Tineri de succes”. 
   Voi prezenta cateva din comentariile facute de participantii la intalnirile de care am mentionat.
  

2 comentarii:

  1. Buna Cristi,

    Pot spune ca datorita intalnirilor pe care le-am avut am ales Succesul sau cel putin calea spre Succes si am ales sa actionez!
    Pentru mine ai avut un rol foarte important!
    Multumesc pentru tot!

    RăspundețiȘtergere
  2. Excelent Oana!Felicitari!Ma bucur ca ai ales sa FII TU ,pe calea TA!
    Este o cale frumoasa,acest drum, care uneori este plin de provocari si de peripetii!Aici iti pui in valoare si iti descoperi noi calitati si abilitati: de a vedea partea pozitiva si ce este mai frumos in tine,in cei din jur si in ceea ce ti se intampla!
    Multumesc pentru ca ai folosit, din ce ai primit la intalnirile Clubului Tineri de succes!Te asteptam sa fii alaturi de noi ,in continuare!Fii , in continuare ,de succes,in tot ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru comentariul tau!