06 februarie, 2013

Scopul, obiectivele si motivatia!

    
"SUCCESUL APARE ATUNCI  CAND  OAMENII TALENTATI SI MOTIVATIA, SE UNESC  PENTRU CA SA-SI INDEPLINEASCA: SCOPURILE SI VISURILE".
W.Arthur Porter
       


  In primul articol am prezentat scopul pe care Asociatia Tineri de succes vrea sa-l indeplineasca prin intermediul blogului: De succes.ro!
  Si anume, sa ofere sursele de informatie, conditiile si instrumentele, pentru cel care vrea sa-si dezvolte competentele de a fi tanar de succes!
  Atunci imi pun intrebarea:  ce voi gasi util pentru mine, ce ma motiveaza sa mai accesez blogul?


  Mi-am pus la un moment dat intrebarea: cum pot sa  deosebesc scopul, de obiectiv
  Raspunsul cel mai apropiat de intelegerea mea, a fost urmatoarea comparatie:scopul reprezinta tortul, iar feliile sunt obiectivele lui! 
  De ce mi-a placut intr-un mod deosebit acesta comparatie? Pentru ca imi sugereaza ca scopul este bine sa fie formulat atragator, placut, frumos!
  Ce inspira si motiveaza imaginea si gustul unui tort: sarbatoare, aniversare, distractie, recunoastere, bucurie, prieteni, zambete, buna dispozitie si.... 
  In acest context,obiectivele,care de obicei sunt mai putin placute - pentru ca de cele mai multe ori "trebuie" sa le indeplinim - apar mai atragatoare, daca reprezinta aceste felii, ale celui mai gustos tort!
  Revenind la obiectivele blogului De succes.ro: voi imi veti confirma, daca (obiectivele blogului ) feliile tortului sunt atragatoare si gustoase, ca sa merite sa(cititi blogul) taiati tortul!(imi cer iertare, dar si permisiunea sa identific, uneori blogul, cu Asociatia Tineri de succes ).
  Raspunsurile pe care le veti putea gasi in interiorul blogului si in actiunile Asociatiei, vor fi rezultate din intrebarile urmatoare:
1. Cine sunt eu si cine vreau sa devin
2. Ce ma caracterizeaza si ce vreau sa dezvolt
3. Unde ma aflu si unde vreau sa ajung
4.  Cand vreau sa plec si cand vreau sa ajung? 
5. Care sunt partenerii mei si care sunt cei de care mai am nevoie
6.  Cum am ajuns aici unde sunt si cum vreau sa ajung acolo unde imi propun
7.  De ce sunt aici si de ce vreau sa ajung acolo? 
  Impreuna cu ultima intrebare am ajuns la cuvantul din titlu, care imi place foarte mult: motivatia
  Ce este motivatia? Daca scopul si obiectivele pot fi usor cuantificate si explicate, cu motivatia este cel mai greu de lucrat! 
  Pentru ca motivatia este greu tangibila, este greu de recunoscut, este si aici si acolo, este frumoasa si placuta, dar de multe ori- o himera, o fata morgana! Alergi dupa ea, te atrage continuu - ca apa pe omul insetat, ca nectarul  albinele, ca mierea pe urs -si cu cat te apropii,ea se departeaza! 

Cred ca motivatia este o forma de manifestare - la un nivel corespunzator - a acelei stari sublime, inaltatoare, mirifice, de toti cautata dar si laudata: dragostea!
   Pentru ca motivatia este ascunsa in interior, in interiorul fiecaruia dintre noi si de multe ori este greu de gasit! Dar atunci cand o gasesti este incredibil de frumos, este ca atunci cand descoperi si traiesti iubirea! Vrei s-o pastrezi pentru totdeauna! Iti da putere, elan, energie, entuziasm, incredere, bucurie, zambet si buna dispozitie!
  De aceea,  pentru toti cei care inca nu au simtit, sau nu mai simt iubirea, merita sa-si caute motivatia!








 In aceasta conexiune,care mie imi place foarte mult, motivatia poate fi decoperita cu ajutorul mintii si iti deschide accesul catre iubire, fara a-ti garanta atingerea ei! 
 In schimb, accesul la iubire, se face doar prin inima! 
  Daca iubirea genereaza totdeauna orice motivatie, motivatia poate generera, doar o parte mica din imparatia iubirii!
  De aceea consider ca raspunsul la intrebarea 7: De ce..., este o intrebare esentiala, al carei raspuns le sustine pe toate celelalte 6.Cu acest raspuns, sansa de a raspunde mai aproape de adevarul fiecaruia dintre noi, este foarte mare!
   Acum vad sensul acestor intrebari in contextul programului: 
  "Construieste-ti succesul in viata- prin atitudine si bune maniere!".
   Daca vreau succes in viata mea sunt nevoit sa raspund la intrebarile de la 1 la 7:
1. Sa ma definesc, sa stiu cat mai multe despre aceasta fiinta complexa-fizic psihic,emotional;
2. Sa ma caracterizez, sa-mi cunosc calitatile si sa le dezvolt;  
3. Sa-mi definesc succesul: scopul si obiectivele, sa le clarific, pentru ale vizualiza si recunoaste cu usurinta, sa am atitudinea orientata in permanenta si focusata spre ceea ce vreau sa realizez; 
4. Sa am  orientarea in timp, pentru a putea sti cand urmeaza sa incep si daca pot ajunge la ce mi-am propus inainte de sfarsitul timpului; 
5. Sa verific pe cine am alaturi, pe cine vreau sa  atrag, sau cui sa ma alatur; 
6. Sa-mi fac un plan, care sa ma ajute sa ma orientez pe drumul spre succes, sa am repere care sa ma impiedice sa ma ratacesc: valori, principii, bune maniere; 
7. SA SIMT acea forta de atractie a motivatiei care ma incarca si ma apropie, cu puterea iubirii, de scopul pe care mi l-am propus. Motivatia imi da o stare interioara, care genereaza continuu: lumina interioara, frumusete, caldura, generozitate, rabdare, perseverenta, pasiune, apreciere, recunostinta, adaptare, responsabilitate, acceptare, respect, adica STAREA DE BINE, de excelenta!

  Care sunt, in aceasta abordare, scopul pe care cineva il poate descoperi si indeplini cu ajutorul blogului si al Asociatiei Tineri de succes? 
  BAC-ul este un scop, obiectiv? Cum ii gasesc motivatia? 
  Facultatea este motivanta? De ce? 
  Ce profesie cred ca as face cu placere? 
  Profesia, angajarea sunt scopuri? Cum le fac sa ma motiveze?
  Atitudinea pozitiva si optimismul sunt atitudini care merita sa le dezvolt? 
  A avea un(o) prieten(a), partener(a) este un scop? Ma motiveaza sa le am? Cum? 
  Cum imi fac prieteni? Cum imi pastrez si dezvolt relatiile? 
  Ce relatie am cu mine insumi? Ma motiveaza? 
  Traiesc prezentul sau construiesc viitorul? Ce ma motiveaza mai puternic? 
  Planificarea si disciplina sunt bune doar la job? Cum fac sa ma motiveze? 
  Ce imi place sa fac?Ce ma bucura? 
  Cunosc mediul in care traiesc si vreau sa ma dezvolt? 
  Ma accept, ma adaptez ,ma apreciez pe mine si pe ceilalti in mediul in care sunt? 
  Sunt un investitor sau un cheltuitor al vietii mele?
  Ce este iubirea si ce prioritate are in preocuparile mele?

  Acestea sunt o parte din intrebarile la care vreau sa aflam raspunsuri impreuna si fiecare pentru el, pentru evolutia proprie, intr-o comunitate frumoasa, care are in comun: succesul ei si a fiecaruia dintre membrii ei!
  Succesul, ca rezultat pozitiv al fiecarei actiuni, este definitia acceptata de tinerii de succes,iar zambetul este un mod de recunoastere al lor!
  Pentru tine, raspunsul la care dintre intrebari te motiveaza- sa-ti canalizezi energia pentru a-l obtine?
...............
  Care crezi ca este intrebarea cea mai importanta pentru tine si la care iti doresti un raspuns ACUM?
...............
   Esti un investitor sau un cheltuitor al vietii tale?
...............













PS Am primit recomandarea ca  este bine sa insotesc fiecare articol ,cu un citat, o recomandare de carte- in legatura cu subiectul articolului, o gluma sau o povestioara si un filmulet sau imagini sugestive. Ce parere ai?

   Povestea Adevaratei motivatii

  Un tanar merge la un maestru vestit si il roaga sa-l ajute sa devina intelept.
 Maestrul l-a intrebat: 
  - Cat de mult iti doresti sa ajungi intelept? 
  Tanarul a raspuns ca este cea mai mare dorinta a lui! 
  Atunci, maestrul l-a rugat sa vina cu el la malul marii. Au intrat in apa si maestrul i-a spus tanarului sa bage capul sub apa si sa stea cat poate!
   Tanarul s-a bagat cu capul sub apa. Cand a vrut sa iasa, inteleptul l-a impiedicat. 
  Tanarul s-a zbatut, pana cand maestrul i-a dat drumul. 
  Foarte suparat tanarul ii reproseaza maestrului, ca el a venit sa descopere intelepciunea, nu sa moara innecat.
  Atunci inteleptul l-a intrebat: 
  - Atunci cand erai sub apa si te zbateai sa iesi, care era cea mai mare dorinta a ta? 
  - Sa respir! a spus tanarul. 
  - Sa traiesti, a completat inteleptul!Atunci cand iti vei dori sa atingi intelepciunea, la fel de mult cum ti-ai dorit sa respiri, ca sa traiesti, sa stii ca sunt dispus sa te ajut!
  O invatatura rezultata din aceasta povestire este ca, in acest caz si nu numai aici, viata este scopul! A iesi din apa si a respira sunt  obiective. Bucuria de a trai este motivatia cea mai puternica, care genereaza succesul actiunilor -fiecaruia dintre noi!
Celelalte invataturi va rog sa le comentam impreuna!

Si pentru ca Secretul este cautat de foarte multi dintre noi si uneori avem nevoie de repere, va recomand sa vizionati OPUS: http://www.youtube.com/watch?v=JPKNaHSeh9c

Cartea care mi-a placut foarte mult si o recomand cu caldura este:
Succesul in viata - deprinderi si strategii care va vor revela calea spre succes,
de Bryan Tracy 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentariul tau!